Blog Menu

SoulinSaey is Counting Days

Daisypath Wedding tickers

Sunday, January 23, 2011

kenangan di rumah anak yatim...

Sepanjang idop aku..aku x pnh g umah anak yatim..aku biase g setting tu trus jek..di mane memang kawasan tu..kawasan golongan berpendapatan rendah..so, dengan adanya projek kels lect aku Dr. Lihanna..kels Adolescent Psychology..aku rs ni peluang keemasan aku tok pergi sendiri melawat rumah anak yatim..First time aku g..kat sekitar gombak ni..aku rs..tmpat die cm dhaif sngat..kecian aku tngk bdk2 ni..tetibe teringat dlu aku dok asrama n serba-serbi lengkap..naik pelek kwan2 aku bile aku ckp asrama aku best..makn sedap..tmpat pon best..huhu..aku dlu sek kat SMKAJB..ingat lgi..ble makn x sedap kiteorng selalu komplen..aku ingat die bg udng kecik gile..thap udng kering tp beso cket..bile aku komplen..sb aku dlu AJK asrama..die tkar dr udng kpda fishball..oklah..dr mkn udng ala2 udng kering..pergh netape x bersyukurnya aku..huhu..

tu sume Flashback..n sekarng aku dok belajo kat UIA pon best gak tmpat..Mahallah pon selese..mcm aprtment..kat umah plak..sume ade..(n aku x pnh komplen plak pasl rumah aku..bg aku..family aku dh ckp best..bile ayah aku renovate umah bg selesa cket tp x lame lps tu ank2 sedare aku pndh melake..rumah tu pon jd sunyi..jd kesimpulannya..org yg mem"best:kan keaadaan..keceriaan..bukan physical building tu ye..

bebalik pd cite aku yg g umah anak yatim td..aku rs..tmpat die x selesa..kecian drng..tp nak wt cmne..rumah anak yatim ni non-profit organization..lgpon die x bpe glemer..jd..harapkn bantuan dr orng ramai..yang tahap kedekut nye boley di nego demi kehidupan yg kekal di sana..huhu..
Ntahlah..knapa..orng sush nak derma ek..

Pasal susah nak derme ni..aku pon konpius samaade..berkaitan ngn personality, attitude atau cognitive kot..nnt lah aku wt kajian dlm qualitative research aku..huhu..

No comments:

Post a Comment