Blog Menu

SoulinSaey is Counting Days

Daisypath Wedding tickers

Sunday, July 10, 2011

working is an investment too..

"Hariyati Shahrima Abdul Majid Welcome to the world of work. It's an investment. May Allah ease your path to get a job that will improve the quality of life of those around you...."


such a wonderful and meaningful words to me..tq Dr.Hari..she was my former lecturer..for physiological psychology subject..subject yg aku failed ms midterm and ms tu Dr. Hari dh strt wat muke..bila aku nye paper failed..yelah dh forth year student katekan..:(..fail midterm x bermakna..fail final exam..begitulah sebaliknya..excel midterm x bermakna akn dpt a bile final..pada aku dunia sebagai students ni..dunia yg mana ALLAH nak uji keimanan kita kat DIA..dunia yang mana kalo ko belajar cm nak mati tapi buat maksiat n dosa..result exam akn teruk n hampeh..:(..

Ilmu itu nur..nur..xkan melekat pada hati yang gelap"

aku pegang kate2 tu..sape yg ckp aku x ingat..tp itulah yang aku pegang selama ni..membe2 yg berjaya n consistent..adlah rakan2 aku yg tidak melakukan maksiat..bgn tahajjud..solat dhuha..bace al-Qur'an..dan beramal jariah..bila aku kawan ngn derang..hati aku dekat nak lakukan amalan yg baik..tp sebagai manusia yg khilaf..ada gak terlajak..sikit..biasalah manusia mudah lupa..

kat mane aku ni..??erk..

sebenarnya aku nak cite pasl investment yg aku kuarkan sebelum nak mula kerja..kerja nya esok..tp aku dh beli mcm2..time2 nilah ko nak rosak..koyak..hilang..n time2 nilah ko ni jd penting tetiba..huh!!!

kerja memg suatu investment..

kerja yg kita pilih adalah investment tok kita di akhirat..contohnya kita pilih kerja sebagai pelacur ke..gigolo ke..lecturer ke..pendakwah ke..tu sume investment kita..baik atau buruk..jawablah memasing kat akhirat sana..tukan kita nya investment..:P

kerja itu investment..

sebelum dpt gaji n laburkan kat ASB.ASN,gold investment, land investment yang aku telah rancang dulu2 time undergrad dulu..aku kne wt investment tok beli kasut yg baru..xkn nak pkai kasut dh koyak n tampl gune gam uhu kot..sume tu image..hehe..klo time student dulu..lantaklah..tetibe..aku nak beli beg laptop plak..sebab nk digendong sne sini cm bahaya..klo dulu aku pinjam beg TRINING rumate aku untuk dijadikan beg isi laptop aku bile ade discussion kat library..kini aku kne beli beg sendiri..sape plak yg aku nak pinjam kan..sume nye kne kuarkan duet..huh..

kerja itu investment..

sebelum kerja n dpt kerja aku invest dekat masa aku..masa yg sepatutnya aku study..tp aku curi sikit tok cari kerja..memg aku target aku x nak menganggur lame..abez bulan 6 bulan 7 tu aku target dh dpt kerja..ALHAMDULILLAH..segala perncngan dimudhkan ALLAH..tinggl cikit jek lg..application tok master..

kerja itu investment...

belum g kerja lgi..mak n ayah aku dh mintak duit belnje tiap2 bulan..siap derang tetapkan lgi..haha..investment gak tu..tp xpe..mak ayah dh bnyak tolong aku..x terbayar beb..mesti kene bg kat derang punya..n adik aku plak dh siap pergi survey hp baru..n siap ckp "kak tun..kita dh tengok hp CSL baru..300 jek..touch screen tau..bulan 8 nak satu!!!" hampeh nye adik aku..huh!!...invest kat kau..kau bley bg aku ape hah??:P

kesimpulannya..

kerja memg perlukan investment..silap aku..aku dulu dok pikir nak simpan bila dpt ptptn..simpan untuk nak tunang..langsung x pikir pasal nak kerja..smpai la ni pon aku x tunang..sb xde org nak minang..so aku gne kan duet aku untuk kerja aku..smntara belum dpt gaji..hehe..

"Hariyati Shahrima Abdul Majid Welcome to the world of work. It's an investment. May Allah ease your path to get a job that will improve the quality of life of those around you...."

No comments:

Post a Comment